Gonge - Légzéstechnika fejlesztése Turbinó
Gyártó: | Gonge |
Cikkszám: | GS 2005 |
Budapesti raktárkészlet: Azonnal elérhető raktárunkból! | Külső raktáron |
Várható szállítás: | 2024. november 29. |
Gonge Turbino beszédjavító játék (légzéstechnikával a helyes beszédért) - logopédiai fejlesztőjáték. A Turbino játékos kihívást jelent minden gyermek számára, a beszédproblémákkal küszködő gyerekek esetében azonban a játék egy sokkal komolyabb cél felé tereli a kicsiket. Legyen szó dadogásról, hadarásról, pöszeségről, selypítésről, egyéb beszédproblémáról, a koordinált légzés, a szájmotorika, a nyelv helyzetének tudatos és a célnak megfelelő megváltoztatása mind a beszédhibák korrekcióját segítik elő. | |
|
Részletes ismertető
Gonge Turbino beszédjavító játék (légzéstechnikával a helyes beszédért) - logopédiai fejlesztőjáték
A Gonge Turbino egy izgalmas játék, ami a lélegzetáramlás erősségének kontrolljáról szól. A játék során mozgásba kell hozni a propellert, ami könnyű, de megállítani, az nem annyira. Ez az a feladata, ami koncentrációt és a kilélegzett/kifújt levegő magas szintű kontrollálását igényli.
A készlet tartalma:
- 1 db alaptábla
- 10 db szürke színű, műanyag jelölőkarika
- 10 db narancs színű, műanyag jelölőkarika
- 2 db textil titokzsák (szürke és narancssárga színekben)
- Anyaga: műanyag, gumi
- 4-15 éves korosztály részére
Mit kell tudni a Gonge Turbino légzéstechnika fejlesztő játékról?
A játékot két gyerek játszhatja, akik fújással pörgetik a propellert.
A legjobb eredményt úgy érhetjük el, ha a propeller szélén lévő színes körökre irányítjuk a levegőt, ezért fontos, hogy a játék egy magasságban legyen a gyerekek arcával. A játék egy kétoldalú képes karikát tartalmaz, amely változatos játékot tesz lehetővé.
A légzés tudatos szabályozása, a hangképzés, a szájmotorika, az érthető, szép beszéd alapfeltétele. A tornaóráról ismert légzőgyakorlatok a tüdőkapacitást és a légzés szabályos, nyugodt ritmusának elsajátítását támogatják, a Turbínó azonban ennél egy magasabb szintet képvisel. Megtanítja a kilégzés erősségének és irányításának a kontrollját, egyidejűleg kitartásra, célorientált magatartásra neveli a gyerekeket.
A Turbino játékos kihívást jelent minden gyermek számára, a beszédproblémákkal küszködő gyerekek esetében azonban a játék egy sokkal komolyabb cél felé tereli a kicsiket. Legyen szó dadogásról, hadarásról, pöszeségről, selypítésről, egyéb beszédproblémáról, a koordinált légzés, a szájmotorika, a nyelv helyzetének tudatos és a célnak megfelelő megváltoztatása mind a beszédhibák korrekcióját segítik elő.
A Turbino koncentrációt igényel, éppen ezért a különböző figyelemzavaros attitűdök esetében hatékony támogatást nyújt annak fejlesztőpedagógiai támogatására.
A Turbino felnőttek rehabilitációját, tüneti kezelését is támogatja kóros neurológiai állapotokban, pl. Parkinson-kór, SM, TIA, stroke.
A termék a(z) 2009/48/EC (Toy Safety Directive) irányelvnek megfelel.
További szabványok és tanúsítványok:
EN71-1:2014 + A1:2018 EN71-2:2011 + A1:2014
EN71-3:2019
Játék ötletek:
A zöld karikával - A játék kezdete előtt a játékosok színt választanak. Aki a narancsot választotta arról az oldalról fúj ahol a narancs színű pöttyöt látja. A játékosok megkapják a színükhöz tartozó gumikarikát, amelyeket az asztal közepére helyeznek. A játék úgy indul, hogy egyszerre mindkét játékos elkezdi fújni a propellert a saját oldaláról. Ahol az megáll onnan kezdődik a játék. A játékot a legfiatalabb játékos kezdi. Mielőtt elkezdi fújni a propellert meg kell mondani, hogy melyik állatot akarja „elkapni” és hogy ezt hány próbálkozással teszi meg (1-3). A játék nehezíthető úgy, hogy ha a propellernek legalább egy egész kört meg kell tennie mielőtt a kijelölt állathoz ér. Ha a játékosnak sikerül elkapnia a „kijelölt” állatot, akkor egy gumikarikát tehet az adott állathoz. Ha nem sikerül megoldania a feladatot, akkor a következő játékos jön. A játékot az a játékos nyeri, akinek előbb sikerül elkapnia tíz állatot
A kék karikával - A játékot a legfiatalabb játékos kezdi azzal, hogy színt választ magának. Megfújja a propellert, és ahol az ő színének megfelelő pont megáll oda tehet egy gumikarikát. Ha már a másik játékos elfoglalta a forgatott helyet saját karikájával, akkor azt onnan el kell távolítani és vissza kell adni a játékosnak. Ha a játékosnak sikerül egy párt alkotnia akkor egy plusz fújási lehetőséghez jut. Akkor van párja a játékosnak, ha olyan képnél áll meg a propeller (pl.: cápa) amelynek a párját (másik cápa) már korábban kiforgatta a játékos. A páron lévő gumikarikák védetté válnak, így azokat akkor sem lehet eltávolítani ha a másik játékos is kiforgatja az adott képet. Ha a propeller az egyik narancssárga csillagnál áll meg, akkor a játékos egy plusz fújási lehetőséghez jut. Ha a gumikarikán, akkor a játékosoknak színt kell cserélniük. Az a játékos lesz a győztes, akinek több gumikarikája lesz a karikán a játék végén.
Életkor | 4 éves kortól |