Keresés

Bankkártyás fizetés

100% kényelem.
Webáruházunkba a CIB Bank biztonságos bankkártyás fizetése került beépítésre.

GYORS KERESÉS

Thera-Band
erősítő gumiszalag
dinamikus ülőpárna
fitness labda
gimnasztikai labda
vízi eszköz
pilates
tornaszőnyeg
gyógytorna eszközök
SMR henger
Trigger Point
BioTechUSA
gumikötél
Equa kulacs
66fit
Masszírozó eszközök
Kineziológiai tape
golfkönyök
teniszkönyök
kineziológiai tapasz
Masszázs henger
Erősítő gumikötél
CLX Consecutive Loops
TheraBand
Biofreeze
TheraPearl
Vérnyomásmérő
drRiedl
Kigelia Africana
Vércukor
CLX
Polar

Funkcionális edzés az otthonodban


Manapság egyre több helyről lehet hallani a funkcionális edzés kifejezést, viszont sokan nem vagyunk vele tisztában, hogy pontosan mit is takar ez a megnevezés.  Ha valaki megkérdezné tőled, hogy mit is jelent ez, el tudnád neki mondani?

Segítünk!

Most mindent elmondunk, amit érdemes tudnod a funkcionális edzésről és mutatunk pár eszközt és gyakorlatot, amivel akár otthonban is el tudod végezni a testedzést.


A funkcionális edzés lényege, hogy az egyes izomcsoportokat nem egyesével mozgatjuk meg, hanem az egész testet használjuk a gyakorlatok elvégzése során.  Tehát a testet egészként kezeljük és a gyakorlatok alatt több izomcsoportot is megmozgatunk. A gyakorlatsorokat akár saját testsúllyal akár különböző funkcionális eszközökkel el lehet végezni.

A funkcionális edzések során állandóan változó, intenzív és rövid gyakorlatokat végeztek, melyek segítségével garantált, hogy izomzatod erősödni fog.

Ideális kiegészítő lehet például: a kettlebell, a medicinlabda, a kézi súlyzók, a súlypárna vagy épp az agility létra.

A gyakorlatokat tekintve a funkcionális edzés a mindennapokban előforduló mozgásokból merít: guggolások, kitörések, karhajlítások-nyújtások, törzsfordítások jellemzik. Kiemelkedő szerepe van benne a core izomzatnak, amik a gerinc természetes helyzetben tartásáért felelnek, ők a tartó izmok.

Milyen előnyei vannak a funkcionális edzésnek?

  • Egyszerre több izomcsoportot tudsz edzeni
  • Javítja az állóképességed és a testtartásod
  • Kiválóan formálja az alakodat
  • Gyorsítja az anyagcserét
  • Erősíti a törzs izmait
  • Jótékony hatással van a vérkeringésre
  • Csökkenti a hátfájdalmakat

Kiknek ajánlott?

Ez az az edzéstípus, amit bárkinek tudunk ajánlani. Ülőmunkát végzőknek és sportolóknak is. Fogyókúrázóknak, és azoknak, akik szeretnék a sérülések utáni rehabilitációt meggyorsítani.

Milyen eszközökkel érdemes otthon elkezdeni a funkcionális edzést?

Mivel a funkcionális edzéseket sok esetben köredzések formájában végzik el, ezért érdemes több eszközt is beszerezned, hogy teljes legyen a felszerelésed.

Mi most ajánlunk egy összeállítást és az egyes eszközökhöz egy-egy gyakorlat ötletet adunk, de természetesen folyamatosan szélesítheted az eszközeid és a gyakorlataid számát.

Szükséged lesz egy medicinlabdára, egy súlypárnára, egy haskerékre és egy agility létrára.

1. Gyakorlat ötlet – Medicinlabda

  • Hogyan végezd el a gyakorlatot?
  • Egyszerűen állj terpeszbe egy fallal szemben. A lábaid vállszélességben legyenek.
  • Fogj meg egy medicinlabdát mellkas magasságban és guggolj le.
  • Miközben a guggolásból elkezdesz felállni a medicinlabdát told felfelé és dobd minél magasabbra a falon.Amikor a labda visszaérkezik kapd el és azzal a lendülettel guggolj le.

TIPP:

Figyelj rá oda, hogy a gyakorlat során a térded ne menjen túl a lábfejed vonalán és soha ne nyújtsd ki teljesen a térdeidet még akkor sem, amikor felfelé eldobod a labdát.

Ügyelj rá, hogy labdát nyitott ujjakkal várd akkor, amikor visszaesik és mindkét kezeddel nyúlj a labda irányába, ezzel segítve azt, hogy az ujjaid ne sérüljenek meg. 

2. Gyakorlat ötlet – Súlypárna

A súlypárna használata az izomzat erősítése mellett az egyensúlyérzéked is fejleszti.

Hogyan végezd el a gyakorlatot?

  • Vedd a súlypárnát a bal kezedbe és helyezd rá a tenyeredre az eszközt.
  • Enyhén hajlítsd be a térded és emeld a fejed felé a bal kezed a párnával együtt úgy, hogy a tenyered felfelé nézzen.
  • Guggolj le, miközben a jobb kezeddel próbálod megérinteni a talajt úgy, hogy közben a súlypárna ne essen le a bal kezedből.
  • Ismételd meg a gyakorlatot többször is.

A haskerék egy szuper izomformáló eszköz, viszont használata sokakat megrémít, pedig egy kis gyakorlással kiküszöbölhető ez a probléma.

Ha még nem használtál ilyen eszközt, akkor előtte érdemes a kerék nélkül megpróbálni elvégezni a gyakorlatot. Ezzel be tudod gyakorolni azt a mozdulatsort, ami után a haskerék használata is egyszerű lesz.

Így végezd el a gyakorlatot:

  • Menj le térdelőtámaszba.
  • A kezeiddel kezdj el előre sétálni. Minél előrébb van a kéztámaszod, annál nehezebb lesz a gyakorlat.
  • Amennyire csak tudsz, sétálj előre. Figyelj rá oda, hogy a törzsed egyenes legyen és a hasadat feszítsd be.
  • Ezután szépen lassan sétálj vissza a kezeiddel a kiinduló helyzetbe és ismételd meg a gyakorlatot.

Ha ez a gyakorlat már jól megy, akkor jöhet a has kerék!

Csináld meg a fenti gyakorlatot, csak a helyett, hogy a kezeiddel lépkednél előre a has kereket tolod magad előtt.

4. Gyakorlat öltet - Agility létra

Az agility létra kiválóan alkalmas a koncentráció és az állóképesség fejlesztésére, segít az izomzat erősítésében és fokozza a gyorsaságod valamint a robbanékonyságod.

Milyen gyakorlatot tudsz vele elvégezni?

  • Fuss végig rajta magas térdemeléssel.
  • Páros lábbal vagy bal és jobb lábaddal felváltva ugrálj végig rajta.
  • A lehető leggyorsabban menj úgy végig rajta, hogy minden fokba mind a két lábbal belelépsz.

Ezeken a gyakorlat ötleteken túl természetesen csak a fantáziád szabhat határt annak, hogy milyen gyakorlatot végzel el az adott eszközzel.

Mindig figyelj rá oda, hogy egy-egy edzés előtt melegítsd be megfelelően és az edzés után végezd el a nyújtást is!

Ha te is szeretnél otthonodba minőségi és megbízható termékeket beszerezni, akkor nézd meg webshpounkat, ahol a legjobb eszközöket tudod összeválogatni a funkcionális edzésedhez!

 

 

2018-12-03 14:50

Árukereső.hu Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz


Google PageRank