Keresés

Bankkártyás fizetés

100% kényelem.
Webáruházunkba a CIB Bank biztonságos bankkártyás fizetése került beépítésre.

GYORS KERESÉS

Thera-Band
erősítő gumiszalag
dinamikus ülőpárna
fitness labda
gimnasztikai labda
vízi eszköz
pilates
tornaszőnyeg
gyógytorna eszközök
SMR henger
Trigger Point
BioTechUSA
gumikötél
Equa kulacs
66fit
Masszírozó eszközök
Kineziológiai tape
golfkönyök
teniszkönyök
kineziológiai tapasz
Masszázs henger
Erősítő gumikötél
CLX Consecutive Loops
TheraBand
Biofreeze
TheraPearl
Vérnyomásmérő
drRiedl
Kigelia Africana
Vércukor
CLX
Polar

Erő, állóképesség, gyorsaság


Az állóképesség a szervezet azon képessége, amely a nagymértékű fizikai terheléshez szükséges energiákat hosszú időn át biztosítja. Így az állóképesség a hosszú fizikai igénybevétel (sportolás, munkavégzés) egyik alapvető előfeltétele. Függ a keringési, légzési és az anyagcsere rendszerek minőségétől, a mozgáskoordinációtól, és az izomzat felépítésétől. Az állóképesség akkor fejlődik, ha a szervezet edzés hatására rendszeresen megfelelő fáradtsági szintre kerül.

Ehhez az állóképességhez megfelelő állapotban kell lennie a szívnek és az érrendszernek is. A szív-érrendszer, légző-rendszer, vázizom-rendszer, kiválasztó-rendszer, idegrendszer, immunrendszer, anyagcsere, stb. változáson megy keresztül, amelyek szerepet játszanak az egészségmegőrzésben, sőt még bizonyos betegségek rehabilitációjában is.

Egy 2002-ben végzett kutatás során azt is megállapították, hogy az aerob edzés a vérnyomást is csökkenti. Ebben a kutatásban mind a magas vérnyomásúak, mind a normál vérnyomásúak jobb eredményeket értek el. Így akik magas vérnyomástól szenvednek, nagyon ajánlott aerob jellegű, állóképesség javító edzéseket folytatni.

Szívroham áldozatainak vizsgálatából kiderült, hogy azok, akik gondot fordítottak a keringési rendszerükre jóval nagyobb arányban élték túl az esetet. Az edzett szív olyan idegrendszeri és biokémiai folyamatokon megy át, amely nagy arányban ellenállóvá teszi a hasonló esetekkel szemben.

Napjainkban legnépszerűbb mozgásforma a futás, ezért egy kicsit ezt vizsgáljuk.

Mi történik, ha kocogni kezdünk?

Szaporábban kezd verni a szívünk, vérnyomásunk emelkedik. Ha a tempót nem változtatjuk, akkor egy kis idő elteltével állandósul az állapot és a pulzusszám, vérnyomásérték nem változik, hanem egyenletesen magasabb marad a nyugalmi értéknél.

Ezt az állapotot „steady state”-nek, vagyis állandósult állapotnak nevezzük. Ha az iramot fokozzuk, akkor felgyorsul a szív munkája, egyre többször húzódik össze. Mindez egészen addig folytatódhat, amíg el nem érjük tűrőképességünk határát, ill. a maximális pulzusszámot és vérnyomásértéket. Egy 20 évesnek 200/ perc, egy 30 éves egyénnek 190/ perc a maximális pulzusértéke. Mindennek az edzéstervezésben van jelentősége, hiszen a legtöbb fitness teremben a pulzusszám alapján irányozzák elő az edzésprogram intenzitását a személyi edzők attól függően, hogy kinek milyen intenzitásra van szüksége.

Amivel növelni tudjuk futás közben is az állóképességünket, és a robbanékonyságunkat, ez pedig nem más, mint: fékezőernyő. Csupán annyit kell tennünk, hogy a derekunkra csatoljuk, és a sprinteknél legyőzzük az ellenállást. Ahogy más sportoknál, itt is rendszeres edzés mellett érhető el a kívánt eredmény.



Tedd színesebbé edzéseidet, növeld ellenállásodat, és erősítsd lábaidat egyszerre!

Vásárolj Pure2Improve fékező ernyőt webshopunkban, vagy gyere be márkaboltunkba, ahol közelebbről is megnézheted! 


2018-04-18 12:14

Árukereső.hu Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz


Google PageRank