Keresés

Bankkártyás fizetés

100% kényelem.
Webáruházunkba a CIB Bank biztonságos bankkártyás fizetése került beépítésre.

GYORS KERESÉS

Thera-Band
erősítő gumiszalag
dinamikus ülőpárna
fitness labda
gimnasztikai labda
vízi eszköz
pilates
tornaszőnyeg
gyógytorna eszközök
SMR henger
Trigger Point
BioTechUSA
gumikötél
Equa kulacs
66fit
Masszírozó eszközök
Kineziológiai tape
golfkönyök
teniszkönyök
kineziológiai tapasz
Masszázs henger
Erősítő gumikötél
CLX Consecutive Loops
TheraBand
Biofreeze
TheraPearl
Vérnyomásmérő
drRiedl
Kigelia Africana
Vércukor
CLX
Polar

4+1 jógatípus, amit érdemes ismerned!


A jóga nem csak egy futó divathullám. Egyre többen tapasztalják meg a testre és lélekre gyakorolt jótékony hatásait. Annak ellenére, hogy az utóbbi időszakban egyre ismertebb lett ez a mozgásforma, sokan nem tudnak megfelelően dönteni a számtalan típusa közül.

Te is eldöntötted, hogy jógázni szeretnél, de rengeteg kérdés merült fel benned akkor, amikor elkezdtél szétnézni a neten?

Ez teljesen normális, hiszen nem mindegy, hogy a számtalan jógatípus közül melyiket választod és az sem, hogy melyik oktató mellett teszed le a voksod.

Melyik típust válaszd? Milyen eszközökre van szükséged a jógához?

Íme, 4+1 jógatípus leírása, amely segíthet a döntésben!

De mielőtt még belekezdenénk…

Mi is az a jóga?

A jóga olyan gyakorlatokra épül, amelyekben a légzés és a jógapózok segítségével erősíteni és formálni tudod az izomzatodat. Jóga során főleg a core izmod dolgozik, de a gyakorlatok elvégzése segít az állóképességed és a hajlékonyságod növelésében. Elsősorban abban különbözik más mozgásformáktól, hogy megtanít befelé figyelni. A jóga segít a sérülések elkerülésében, valamint segít a regenerációban.

A jógához nincs szükséged hihetetlen sok eszközre. Ha kezdő vagy akkor elég, ha rendelkezel egy jógaszőnyeggel és, egy jóga zoknival, amiknek a segítségével a gyakorlatokat stabilan tudod elvégezni. Valamint érdemes beszerezned egy, a jógához kialakított palackot vagy egy trendi Equa kulacsot - azért, hogy megfelelően tudd az elvesztett folyadékot pótolni.

Ha már haladó szinten vagy, akkor érdemes mindezek mellett egy jógatéglát is használnod, melynek segítségével az egyes pózokat tökéletesítheted.

Most, hogy már megismerkedtél a jóga rövid leírásával és azzal, hogy milyen eszközöket érdemes használnod, térjünk át arra, hogy milyen jógatípusok léteznek.

Melyik jógatípust válaszd?

1. Hatha jóga, kezdőknek

Ez a klasszikus jóga, ezért ha kezdő vagy, érdemes egy ilyen jellegű órára ellátogatnod, hogy bepillantást nyerj ebbe a gyönyörű mozgásformába. Lassú tempójának köszönhetően az idősebbek is nyugodtan kipróbálhatják, késleltetve ezzel is az idő múlásának jeleit, ugyanis sokan mondják, hogy szinte megfiatalodnak tőle. A hatha jóga célja az egyensúly elérése, és a test szimmetriájának visszaállítása. Nagy előnye, hogy a gyakorlatok kivitelezése nem igényel sem túlzott erőfeszítést, sem átlagon felüli hajlékonyságot, mégis jól átmozgatja a tested. Azoknak javasolt, akik nem szeretik a túl mozgalmas gyakorlást, és a túlzott erőfeszítéseket, hanem egyszerűen lépésről lépésre igyekeznek megismerni a testüket. Testtartásbeli hibákra az egyik legjobb ellenszer, mivel a gyakorlatok elvégzése közben a hát izmai megerősödnek, hozzájárulva ezzel az egyenes gerinc megtartásához. Érdemes kipróbálnod, ha stresszes a munkád vagy sokat ülsz nap, mint nap.

2. Bikram jóga, ahol a tested nem marad szárazon!

A Bikram jógát 38-40°C fokra melegített teremben végzik, melynek köszönhetően kitágulnak az erek és javul a vérkeringés. A fokozott vérellátás következtében az izmok, az inak és szalagok bemelegszenek, így azokat mélyebben és sérülésmentesen dolgoztathatod meg. Ezen túl az átmelegedett izmok könnyebben égetik a zsírt, így ennek a típusnak nagy előnye az alakformáló hatása, valamint a meleg miatt a méreganyagok hatékonyabban távoznak a testedből. A Bikram jóga növeli a koncentrációs képességed, az önbizalmad, erősíti az önuralmad, az akaraterőd és a türelmed. Ennél a jógatípusnál kiemelt jelentősége van a víz utánpótlásának, így érdemes beszerezned egy olyan kulacsot mely megfelelő mennyiségű víz tárolására alkalmas. Ehhez kiváló választás a Pure jóga palackja vagy egy trendi Equa kulacs, melyet speciálisan ehhez a remek mozgásformához találták ki. Kialakításának köszönhetően nem csak a folyadék utánpótlását tudod megoldani vele, hanem kisebb területek masszírozására is alkalmas.

Ha még nincs ilyen eszközöd, akkor érdemes beszerezned egyet!

3. Gerincjóga

A gerincjóga a hatha jógából kiinduló modern mozgásterápia, melynek célja a test és az idegrendszer egészségének helyreállítása, elsősorban a testtartás javításával. A gerinc izmait rendkívül fontos edzeni és törődni vele, éppen ezért érdemes kipróbálnod ezt a típust. A helyes légzés kiemelt szerepet kap a jógában, mivel azonnali, közvetlen hatással van a hormonrendszerre és az emésztésre.

A gerincjóga preventív jelleggel is elkezdhető, de kiválóan alkalmas akkor is, ha már volt valamilyen probléma a hátaddal.

4. Power jóga

Ez az a típus melynél nem árt, hogy ha van némi hatha előképzettséged, hiszen itt már a gyakorlatok kicsit összetettebbek. Az órákon nagy hangsúlyt fektetnek az egyensúly és a koordináció fejlesztésére, a törzs stabilitására és az erőnlét fokozására. 

Ha szeretnél egy dinamikus és intenzív órán részt venni, ahol a jógagyakorlás összes pozitív hatása érvényesül, akkor érdemes kipróbálnod ezt a jógatípust. 

Itt kiemelt szerepet kap a saját testsúlyos edzés, főleg a kartámaszos valamint a hát izmaira irányuló gyakorlatok a jellemzőek. 

Segít a karcsú derék és feszes izomzat elérésében úgy, hogy közben a gyakorlatot végző nyugodt és kiegyensúlyozott lesz. 


+1 Kismama jóga, babaváróknak 

Ez a jóga testileg és lelkileg is felkészíti a kismamákat a szülésre, illetve megalapozza a szülés utáni regenerációs időszakot. A várandósság 14. hetétől ajánlott a kismama jóga, amely alkalmazkodik a folyamatosan változó női szervezethez, így az ászanák sokkal inkább folyamatos, könnyed gyakorlatsorok, és nem kitartott testhelyzetek. Főként a hátizmok erősítését, a gerinc rugalmasságának megtartását célozza, így elkerülve vagy enyhítve az ebben az időszakban – szinte mindenkinél – jelentkező hát- és derékfást. Lazítja a medence körüli ízületeket, izmokat is, ezzel is készülve a szülés csodás élményére.

Az óra végi relaxáció segít ellazulni, feltöltődni, minőségi pihenést ad még azoknak is, akik a várandósság bizonyos időszakában már nem tudnak éjszaka nyugodtan aludni.

Bármelyik mellett is teszed le a voksodat, érdemes többet kipróbálnod. Mindegyik jógatípusnál meg fogod tapasztalni, hogy a tested és a szellemed az ászanák gyakorlásán és a helyes jógalégzésen keresztül egy olyan állapotba jut el, amelyben sokkal könnyebb kizárnod a külvilágot, és kizárólag magadra, a belső lényedre figyelned. 
Ha szeretnél te is kiváló minőségű, jógához szükséges eszközök boldog tulajdonosa lenni, nézz szét webshopunkban, ahol az összes eszközt megtalálhatod, melyet a cikk fentebbi részei említenek!

2019-02-25 14:25

Árukereső.hu Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz


Google PageRank